Merken die kracht uitstralen in alles wat ze doen, ook wel Power Brands genoemd, zijn niet meer weg te denken uit de hedendaagse maatschappij. Neem bijvoorbeeld merken als Apple, Nespresso, IKEA en H&M, allemaal voorbeelden van Power Brands.

Door Power Branding zijn merken in staat hun propositie sterk in de markt te zetten en een aanzienlijke groei door te maken. Maar wat zijn nou concrete eisen waar Power Brands aan voldoen en welke principes moet je toepassen om van jouw bedrijf een Power Brand te maken? Hieronder bespreken we drie principes die je direct kan inzetten om je Power Branding te vergroten.

Verhelp het conflict

De mate waarin jij met jouw bedrijf relevant bent hangt af van het feit in hoeverre je in staat bent een conflict waar de klant mee worstelt op te lossen. Power Brands spelen hier, elk op eigen wijze, passend op in en lossen hiermee een conflict op in ons brein. Wil je succesvol zijn dan moet je een conflict oplossen met een positieve belofte.

Het onmisbaar maken van jezelf, dat is als het ware waar het principe van het conflict over gaat. Conflicten ontstaan tussen de gewenste situatie en de gevreesde situatie van de klant. Het gat hiertussen biedt vervolgens mogelijkheden voor jou en je bedrijf. Vraag je dus altijd af: ‘is er iets wat mijn klant frustreert?’ Als je dit eenmaal weet is het vervolgens aan jou om dit weg te nemen.

De magische missie

Het scheppen van een belofte, dat is het principe van de magische missie. Wanneer jij jouw klanten kan helpen om hun dromen waar te maken en ze kan helpen bij het realiseren van ambities dan moet je met je bedrijf wel een mooie groei doormaken. Wat Power Brands kenmerkt is dat deze bedrijven klanten helpen zich zelfverzekerder te voelen, boven zichzelf uit te stijgen en onafhankelijk te voelen.

Vertel het verhaal

Het hebben van een goed verhaal is van onmisbare waarde voor Power Brands. Veel bedrijven proberen potentiële klanten met feiten te overtuigen maar alleen daarmee speel je niet in op de emotie van de klant. Dit terwijl de mens nog altijd voornamelijk handelt aan de hand van emoties. Ons brein geeft daarnaast de voorkeur aan verhalende informatie. Hierbij is het belangrijk dat het voor iedereen te snappen is. Is dit niet het geval dan is de kans groot dat je verhaal nog steeds niet binnenkomt bij je potentiële klant. Probeer dus altijd je verhaal te vertellen op een manier waarop je fictieve neefje van 12 het ook zou snappen.

Wil je meer weten over hoe je van jouw bedrijf een Power Brand kunt maken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Neem contact op